Clearly defined parameters will be the basis for the future remuneration of your sales partners.
Your challenge
You have a condition system that has grown over the years.
Up to now, it has not been possible to equalise the customers.
The beneficiaries on the customer side are not necessarily those who best promote your brand.
Your low contribution margin prevents necessary development opportunities.
Our solution
We review your current conditions model and develop a sustainable conditions and bonus model.
The future conditions are based on the performance of your sales partners.
We support you in the implementation of the new conditions system and ensure acceptance by your employees.
Your added value
You will significantly increase your contribution margin.
With your defined sales requirements, you reward your customers with performance-related purchase conditions when they fulfil them.
You have a customised, transparent, non-discriminatory and legally secure purchasing conditions system.
Feel free to contact us for an expert discussion
Vertrieb ohne Chaos!
Sind Sie es auch leid, dass Ihre Handelspartner den Wert Ihrer Marke mindern?
Wir zeigen Ihnen, wie Sie Ihren Vertrieb wieder in die eigene Hand nehmen und damit Umsatz und Deckungsbeitrag signifikant steigern können.
Die Erfahrung zeigt: Mit unseren individuellen Vertriebslösungen für einen geordneten Qualitätsvertrieb und eine einheitliche Markendarstellung (on-offline) entwickeln Sie Ihr Unternehmen nachhaltig zukunftsfähig.
Natürlich alles kartellrechtskonform!
Die Markenhoheit gehört in die Hand des Markenherstellers. Die aktuellen Entwicklungen im Markt führen zu großen Herausforderungen in der Zusammenarbeit zwischen Hersteller und Handel (stationär und online). Der zunehmende Wettbewerbsdruck zwingt die Markenhersteller, den Forderungen des Handels nachzugeben, dies erfolgt häufig auf Kosten der eigenen Markenstärke.
Wir bieten Ihnen kartellrechtskonforme Vertriebslösungen im B2B Bereich, um Abhängigkeiten zu einzelnen Vertriebskanälen und Handelspartnern zu reduzieren.
Wie machen wir das? Mit mehr als 20 Jahren Vertriebsexpertise und dem Blick auf das Wesentliche – Ihre Kunden.
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